Google, arama motoru piyasasındaki başarısını öncelikle sahip olduğu hırs ve tutkuya borçlu.
Yaklaşık üç yıl önce YouTube’u satın alan ve daha da büyüyen internet arama motoru devi Google hakkında Ken Auletta tarafından bir kitap yayınlandı ve Google’ı farklı kılan özellikler biraraya getirildi.
Google’ı diğer arama motorlarından daha başarılı ve farklı kılan özellikleri arasında hırs ve tutku bulunuyor. Google piyasaya ilk giriş yaptığında, Yahoo gibi dev bir rakibe karşı başarı göstermek zorundaydı. Bu hedefini gerçekleştirebilmesinin en önemli nedeni hiç yılmadan işlerle yakından ve tutkuyla ilgilenmeleri oldu.
Google ın başarısındaki bir başka etken ise, hedefe tamamen odaklanmış olmasıydı. Her ne kadar başarı yolculuğu boyunca karşısında başka iyi fikirler çıkmış olsa da, bunları geride bıraktı ve asıl hedefinden şaşmadı.
Firmanın bir vizyonu olduğu için doğru hedefler belirlediler. Dünyadaki tüm internet kullanıcılarının ulaşabilecekleri ve bilgi alabilecekleri bir arama motoru geliştirdiler.
Vizyon sahibi olan Google’ın takım kültürünün de güçlü olması, çalışanlarının firmaya bağlı olmasını ve bu firmada çalışmaktan gurur duymasını sağlıyor. Yapılan anketlerde, en çok çalışmak istenen şirketler arasında yer alan Google, çalışanlarının memnuniyetine fazlasıyla önem veriyor.
Müşteri önceliğine de önem veren Google, sağladığı maliyetsiz online reklamlar ile ve kullanıcıların beğenisini kazanan ücretsiz hizmetlerle müşteri memnuniyetini de sağlıyor.
Karşısına çıkan fırsatları kısa zamanda değerlendiren Google, diğer şirketlerle yaptığı ortak çalışmalar sayesinde başarısını sürdürüyor. Google, reklamları belli bir ücret karşılığında diğer şirketlere vererek her iki tarafın da kazançlı olmasını sağlıyor.
Google’ın günümüzdeki popüleritesini ve pazar payını sürdürmesi için, çalışkanlığı elden bırakmaması ve yeni fikirler üreterek müşteri tatminini canlı tutması gerekmektedir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]