Elektronik üreticilerinin sosyal ve çevresel sorunları ele alması konusunda müşteri güveninde büyük değişim oldu.
Kullanıcılar, bireysel şirketlere ve markalara güven eğilimi gösterirler ancak genelleme yaparlar. The Times’ın yaptığı detaylı son araştırmaya göre, müşterilerin güveninde artış görülüyor.
Araştırmadaki katılımcıların yüzde 46’sı video oyunları endüstrisinin imajının son yıllarda iyi yönde geliştiğini düşünüyor. Video oyunları hakkında eski yıllarda çıkan, çocukları şişmanlattığı, şiddete yönelttiği, asosyal yaptığı konusundaki düşüncelerin yerine şimdi tüketici güveni yerleşiyor.
Müşteriler de bu konuda hem fikir. Video oyunlarına olan güven gittikçe artıyor ve bundan en karlı çıkan da Nintendo. Araştırmaya katılanların yüzde 46’sı, bu endüstriye olan güvenin artmasının en büyük nedeni Nintendo. Sony ve Microsoft’un da önüne geçen Nintendo, tüketici güvenini kazanmayı başarıyor.
Eğer bir firma, tüm endüstrinin imajını aşağı çekebiliyorsa, bir başka firma da yukarıya taşıyabiliyor. Bu yüzden Nintendo’nun yaptıklarını dikkate almakta fayda vardır.
Eğlence Yazılımı Üreticileri Birliği’nin yaptığı açıklamaya göre, geçmiş yıllarda video oyunlarının sahip olduğu kötü imajı olumluya dönüştürmeyi başardılar. Artık video oyunları sağlıklı bir hayat tarzının parçası haline gelmiş durumda. Günümüzde video oyunları, arkadaşları ve aileleri biraraya getiren ve dünyanın bir ucundan diğer oyunculara bağlanmayı sağlayan bir köprü haline gelmiş durumda.
Nintendo Wii ürününü piyasaya sürdüğünde, video oyunları endüstrisinin karşılaştığı birçok sorunu aktif olarak ele aldı. Spor ve fiziksel aktiviteleri bile eğlenceli hale getirdi. Şimdiki nesilin en çok satın aldığı ev oyunu aygıtı haline geldi, piyasaya çıkmasından itibaren 50 milyon sattı. Wii Fit video oyunları tarihinde en hızlı satan üçüncü oyun olma ünvanını aldı.
Nintendo’nun bu başarısı, endüstri imajı için ve marka imajı için oldukça iyi oldu. Sosyal sorunlara çözüm yolları üretilirken, çevresel sorunlar ortaya çıkmaya başlıyor.